onsdag 20 april 2016

Fem djupa andetag

På mitt facebookflöde idag fastnade mina ögon i denna uppmaning:

TAKE 5 DEEP BREATHES.
RIGHT NOW. 
DO IT. 

Det är ett råd som passar mitt i prick. 

Jag var på möte med läkare och arbetsgivare nyss. Min helstidssjukskrivning gick ut den 18e april och jag har återfått min tjänst på Futura. Jag trodde i min ivriga naivitet att jag skulle börja jobba 25% den här veckan. Att vi skulle planera vad mina arbetsuppgifter skulle bestå av. 

Istället fick jag reda på att arbetsgivaren vill göra en arbetsförmågeprövning först. För att veta vad jag kan klara liksom. 
Läkaren upprepade tre gånger att den prövningen kommer att komma fram till  samma slutsatser som den utredning som gjordes i januari. 

Själv tänker jag att det kan vara bra med en utredning till. Det borde ju visa en förbättrad förmåga. Det har ju hänt mycket under min tillfrisknandeprocess

Men det innebär att jag måste vänta minst en månad till innan jag kan komma igång. Läkaren sjuksriver mig på heltid i en månad till. Tidigast i slutet på maj kan jag räkna med att få börja, om de anser att resultatet av utredningen visar att jag kan klara av att arbeta. 

Och då är det ju snart sommarlov. Hur jobbar man 25% när man har sommarlov...? 

Suck. Suck. 
Snacka om tålamodsprövande.

Andas. Djupt. Fem(hundra) gånger. 

Man kan välja att blomma på vilken plats som helst. 
 

1 kommentar:

  1. ..."förbättrad förmåga" var ordet, sa Bill...

    SvaraRadera

Byter bloggplattform

Om man ska komma framåt måste man lyfta foten, placera den framför den andra foten och flytta över vikten framåt. Nu byter jag bloggplattf...